Miért kell aktívan jelen lenniük az egészségügyi szakembereknek a közösségi médiában?

Miért kell aktívan jelen lenniük az egészségügyi szakembereknek a közösségi médiában?

Ma már mindenki jelen van valamilyen formában a közösségi médiában – a pácienseid is. Ha egészségügyi szakemberként még nem használod aktívan a Facebookot vagy az Instagramot, akkor bizony lemaradhatsz olyan lehetőségekről, amelyek nemcsak a praxisod fejlődését segítik, de a hitelességedet és a páciensekkel való kapcsolatodat is erősítik. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy jó eséllyel a konkurensek is kihasználják ezt a lehetőséget.

Nézzük meg, miért érdemes komolyan venni ezeket a platformokat:

1. Hitelesség építése és bizalom kialakítása

A közösségi médiás jelenlét lehetőséget ad arra, hogy emberi oldaladról is megmutasd magad. Nem csak egy orvos, fogorvos vagy dietetikus vagy, hanem egy olyan szakember, akihez szívesen fordulnak, mert ismernek. A rendszeres posztolás, az informatív, a hétköznapi (laikus) ember számára is érthető és emészthető tartalmak segítenek abban, hogy a követőid megbízzanak benned még azelőtt, hogy belépnének a rendelődbe.

2. Szakmai edukáció egyszerűen és közérthetően

A Facebook és az Instagram tökéletes terep arra, hogy egyszerűen, érthetően megfogalmazva magyarázz el gyakori problémákat, betegségeket vagy tévhiteket. A páciensek értékelik, ha nem az érthetetlen szakmai zsargonnal fárasztják őket, hanem valódi válaszokat kapnak a kérdéseikre úgy, hogy közben nem érzik magukat tudatlannak. Ez az a felület, ahol megmutathatod, hogy nemcsak hozzáértő szakember vagy, hanem olyan ember is, aki figyel másokra, türelmesen magyaráz, és segíteni szeretne. 

3. Új páciensek elérése helyi szinten

A Facebook és Instagram hirdetések lézerpontos célzási lehetőségeinek köszönhetően pontosan azokat érheted el, akik a környékeden élnek és potenciálisan épp hozzád hasonló szakembert keresnek. Az Instagram különösen a fiatalabb generációk körében népszerű, akik egyre tudatosabban keresnek egészségtémában is. Nemcsak a hirdetések esetében fontos a célzás, hanem a posztok kiemelésénél is, hiszen azoknak is a célcsoportodhoz kell eljutniuk!

4. Aktuális információk gyors és hatékony közlése

Rendelési idő változása? Új szolgáltatás? Nyári szünet? A közösségi média az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja annak, hogy ezekről értesítsd a pácienseidet. Elég egy frappáns poszt, és máris tud mindenki a változásról! Természetesen jó, ha a honlapodon is kint van, de jó tudni, hogy manapság az emberek legelőször a közösségi médiában keresik az aktuális információkat, így mindenképpen érdemes posztolni róluk!

5. Kapcsolattartás és közösségépítés

Az emberek szeretik, ha visszajelzést kapnak. Ha válaszolsz a kommentekre, megköszönöd a pozitív értékeléseket, vagy akár időnként kérdezel a követőidtől, azzal valódi közösséget építesz magad köré. Ez pedig nemcsak szakmailag értékes, hanem emberileg is felemelő érzés lehet! Képzeld csak el, ahogy a követőid megnyílnak, és kommentben olvasod a köszönő szavaikat. Neked ez jólesik, más, még hezitáló páciensjelölteknek pedig megadhatja az utolsó lökést, hogy felkeressenek téged!

6. Versenyelőny a szakmádban

Sokan még mindig nem használják ki a közösségi média erejét az egészségügyben. Ha te viszont jelen vagy, rendszeresen kommunikálsz és értéket adsz, akkor az emberek téged fognak választani, nem a névtelen versenytársadat. Egy aktív Facebook-oldal és egy igényes Instagram-profil sokkal többet mond el rólad, mint egy egyszerű honlap.

7. Vizualitás: különösen hatásos az egészségügyben

Egy kép (pláne videó) mindig többet mond ezer szónál! Előtte-utána fotók (például fogászati beavatkozások esetén), a rendelő hangulata, a csapat bemutatása, mosolygós és elégedett páciensek (akár név nélkül, ha beleegyeznek a fotóba): mind-mind megerősítik a követőidben, hogy jó helyen járnak.

A Facebook és az Instagram ma már nem csupán szórakoztató platformok. Olyan eszközök, amelyekkel szakmai hitelességet építhetsz, kapcsolatot tarthatsz a pácienseiddel, edukálhatod a közösséget és új érdeklődőket vonzhatsz be – ráadásul mindezt saját stílusban, emberközpontúan. Ha még nem használtad ki ezekben rejlő lehetőségeket, akkor most itt az ideje belevágni!

Ha szeretnél segítséget a tartalomgyártásban, akkor keress bennünket, ezért vagyunk itt!